lekce

Pozice mohou být spojovány do sestav nebo sekvencí. Lekce jsou fyzicky náročnější a pomáhají „vypnout“ od všedních starostí. Na lekci se zapotíte a vyplavíte z těla veškerý stres.

V klidných lekcích očekávajte hluboké stavy koncentrace směřované ke svému tělu a dechu. V ásanách se často déle setrvává pro zvědomění všech jejích účinků.

Každý lektor má svůj styl a vede lekci, jak to cítí a nejlépe umí. Čerpejte a učte se z každé lekce.

advanced Vinyasa jóga

Vinyasa jóga pro pokročilé. Připravte se na tok energie, dech, sílu a protažení. Začněte stanovením záměru pro svou praxi. Tématem této náročné hodiny jógy je nalezení síly a odvahy na podložce, abychom ji mohli aplikovat na výzvy, kterým čelíme mimo podložku. V tomto pokročilém toku vinyasy se zahřejete pomocí sekvence  dynamického pozdravu slunce, abyste aktivovali a přenesli vědomí do svého jádra. Poté se přesunete do řady posilujících ásan zaměřených na rovnováhu, protažení a posílení (nebudou chybět stojky na rukou, na hlavě, pincha majurasana, asthavakrasana…). Se zábavnými přechody a jedinečnými variantami pozic budete kreativní, aby se vaše tělo hýbalo různými způsoby a vaše mysl přemýšlela novými způsoby.

Stát se silným a odvážným v těle probouzí sílu a odvahu v mysli. Když si dovolíme být odvážnými a dělat na podložce nové věci, máme sklon zkoušet nové věci také mimo podložku.

Flow'N'Deep

Přáli byste si někdy, abyste se mohli zastavit v polovině hodiny vinyasy? Hledáte holističtější praxi? Pak to může být právě lekce, o které jste snili! Plyneme a pak jdeme Hluboko, je to yin a je to jang, je to rychlé a pak pomalé, pohyb a pak ticho, náročné a pak obnovující… chápete!
Flow’N’Deep zahrnuje to nejlepší z obou světů. Budeme střídat brzda, plyn…část hodiny rozpumpujete srdce, rozhýbete tělo a vybudujete určitou sílu a mezi tím se zapracujete hluboko do pozic podporujících flexibilitu. Napůl Vinyasa a napůl Yin, budete se cítit úžasně od hlavy až k patě. Toto je skvělé pro ty, kteří chtějí začít postupovat do středně pokročilých tříd – perfektní krok mezi naším jednoduchým protažením a posílením těla.

Rocket yoga

Rocket Yoga je navržena tak, aby zjednodušila fyzicky náročnou Ashtanga jógu. Odbourává zkostnatělost klasické praxe Ashtanga a usnadňuje vám její praktikování. Rocket Yoga odstraňuje překážky a umožňuje hladký trénink a stává se tak stává široce dostupnou a umožňuje ji vyzkoušet i těm, kteří mají fyzické problémy. Je to plynulý proces dechu a pohybu. Může to vypadat jako čistě fyzický proces, ale pomáhá to také vyčistit vaši mysl.

Rocket Yoga je rychlá a má dynamický průběh. Je modifikací tradiční Ashtanga jógy a sestavil ji člověk jménem Larry Schultz, který studoval Ashtanga jógu u odborníka K. Pattabhi Joise devět let v Mysore. Skládá se ze Surya Namaskar, pozice ve stoje, v sedě, rotace a předklony.

vnímavá jóga

Mindfulness Yoga kombinuje praktikování všímavosti v buddhistickém stylu s jógou jako cvičením, které je také meditativní a užitečné pro snížení stresu. Jóga se nese v pomalejším tempu. Lekce je inspirována nejen klasickou Hatha jógou, ale také prvky vycházející z mindfulness a fyzioterapie. V lekci se řídíme heslem: “Kde je naše pozornost, tam plyne naše energie”. Na každé lekci se o sobě můžeme dozvědět něco nového, poznat sami sebe o kousek více. Naleznout ta nejlepší pohybová řešení, která si pak odnášíme do všedního života. Lekce jsou zakončeny závěrečnou relaxací či meditací. 

Pojďte se vydat na cestu sebepoznání v té největší laskavosti.  Stát se silným a odvážným v těle probouzí sílu a odvahu v mysli. Když si dovolíme být odvážnými a dělat na podložce nové věci, máme sklon zkoušet nové věci také mimo podložku.

power Flow jóga

Power jóga Flow je termín používaný na západní polokouli pro jógu ve stylu fitness, která byla modelována podle stylu Ashtanga.

Power jóga spojuje pohyb těla s dechem a vytváří dynamický tok póz. Jedná se o dynamickou, detoxikační, silovou jógu, která pracuje s tělem do morku kostí, buduje flexibilitu a vytrvalost. Spojení učení moudrosti a hudby může inspirovat fyzické, energetické, mentální, intuitivní a blažené stavy vědomí.

Technika a typ se mohou u jednotlivých učitelů lišit, ale tento styl je typicky přitažlivější pro ty, kteří jsou fit a mají větší zájem o cvičení a pocení, než o meditaci.

Vinyasa jóga

Tanec na vlně dechu. Hravost. Možnost vyjádření sebe sama. 

Lekce je tvořena sestavami pozic, ve kterých vzniká teplo. Pozice jsou provázany s dechem. Vinyasa nás učí soustředit se, vnímat a využívat své vnitřní teplo pro rozvinutí ásan. 

V lekci se tvoří sestava nebo kratší sestavy. V pozicích se déle zůstává, aby si je jogín byl schopný uvědomit a jakmile se s nimi začátečník i pokročilý seznámí, opakují se několikrát za sebou. Mysl se připoutá k vinyasové praxi a prochází hlubokým tréninkem koncentrace. Koncentraci v praxi jógy využíváme jako předstupeň pro techniky meditace.

ELEMENT FLOW JÓGA

Dynamická sestava ve stylu vinyasy, kde se každý týden zaměříme na jeden element – země, oheň, voda a vzduch. 

Všichni v sobě máme 4 elementy s jedním převažujícím. Během měsíce budeme pracovat s každým z nich za účelem jejich harmonizace. 

Lekce s elementem země je uzemňovací, vyžaduje sílu rukou a nohou.
Element ohně je síla středu těla (core). 
Při vodní flow otevíráme boky a kyčle.
Vzduch nám otevírá hrudník při zaklonových pozicích.

ashtanga jóga - vedená praxe

Skládá se z přesně daného pořadí pozic – ásan – propojených vinyasou, aby celek tvořil plynulou sestavu. Lekce jsou fyzicky náročné, vyžadující disciplínu a soustředěnost. Při cvičení se využívá dech udždžají. Praktikování tohoto dechu vede ke zvýšení jeho intenzity a síly, což vede k lepší kondici a posílení těla. Součástí této praxe jsou bandhy – uzávěry – udržující pránu v těle. Většina pozic se drží staticky na 5 nádechů. Učitel lekci vede a navádí studenty, aby cvičili ásany v pořadí tak, jak za sebou v dané sérii následují. Náročnější pozice se dají modifikovat, každá se dá provést v jednodušší variantě, ale pořadí se nemění. 

Tradičně vedená lekce obsahuje celou první sérii Ashatnga jógy. Přijďte si Ashtangu vyzkoušet, zcela jistě obohatí Vaši dosavadní jógovou praxi.

Vinyasa Soul Flow Yoga je praxe, která vás vrací do vašeho přirozeného rytmu. Veškerý pohyb plyne z hojnosti dechu. Každý pohyb je navržen tak, aby se praktik cítil plně ztělesněný. Soul Flow Yoga je k dispozici pro všechny úrovně a typy těla. Umožňujeme, aby byl náš pohyb propojen a integrován. Neexistuje žádný cíl ani místo pro dokonalost. Spojujeme tvůrčí pohybové sekvence dohromady, abychom vytvořili spojení mysli, těla a duše. 

Jsi přírodní síla. Tvoje kosti zrcadlí skály. Tvoje svaly se valí jako hory. Tvoje kůže je jako půda. Tvé žíly vedou jako řeky. Tvá krev teče jako voda. Tvůj dech stoupá jako vítr.

Získejte podporu od prvků Země, Vzduchu, Ohně, Vody a Prostoru a vraťte se do domova uvnitř sebe.

Jóga pro sportovce

received_2310685505728630

Sportovci jsou často fyzicky jednostranní a jóga, respektive jednotlivé ásany, mohou značně prohloubit flexibilitu celého těla. 

Regenerační jóga pro zlepšení flexibility a držení těla. Lekce jsou zaměřené na protažení svalů s tendencí ke zkrácení, zvýšení kloubních rozsahů a relaxaci svalů se sklonem k přetížení. 

Procvičíme balanční pozice pro prevenci vzniku zranění, zlepšení kloubní stability a aktivaci hlubokého stabilizačního systému. Závěr je věnován celkové relaxaci.

FLOWING STRETCH JÓGA

Protahovací jóga je v podstatě to, co zní – jemnější styl praxe hatha jógy. Provádí se lehkým tempem, s méně intenzivními pozicemi a obvykle zahrnuje jógovou práci s dechem, meditaci a relaxaci. Lekce obvykle zahrnuje více zahřívacích pohybů a jógové pozice jsou zaměřeny na protažení a mobilitu svalů, kloubů. Úpravy se provádějí tak, aby pomohly lidem na všech úrovních zdatnosti využívat výhod jógy, aniž by se vystavovali riziku zranění. V této lekci je kladen větší důraz na strečink, pozice vsedě a pohyby s nízkým dopadem. Zklidňuje nervový systém, aby se mohl zapojit parasympatický nervový systém, podporuje trávení, snížení hladiny stresu a lepší schopnost relaxovat a léčit. Tato lekce se perfektně hodí pro lidi, kteří mají problémy s usínáním, neustále se probírají seznamy úkolů o přestávkách na oběd nebo jejichž těla jsou napjatá a neklidná. Protahovací jóga s důrazem na dýchání a tichou reflexi nám umožňuje, abychom se cítili flexibilní v našem těle, uvolnění v naší mysli a uklidnění v našem nervovém systému. Jemnější praktiky často poskytují odměny: duševní, fyziologické a duchovní omlazení, aniž byste museli nejprve snášet pot a slzy.

hatha jóga s šamanskou meditací

Termín Hatha je odvozen od sanskrtského ha , což znamená „slunce“, a tha , což znamená „měsíc“, což vede ke společné interpretaci, že Hatha praktiky jsou navrženy ke sjednocení a vyvážení těchto dvou energií. 
 
Projdeme si jemnou  vědomou cestou klidné ásany, potkáme se i v pohybech. Dáme vědomí naším myšlenkám a poznáme jakou vnitřní sílu v Sobě neseme. Sílu divoké i klidné Duše.
 
V šamanské meditaci nás vždy buben nekompromisně ponese k jádru záměru. Naučíte se pracovat s obrazy, s pocity, které šamanská meditace přinese, což nás naučí propojit náš vnitřní a vnější svět a to je harmonie pravé a levé mozkové hemisféry.

YIN jóga

Yin Yoga (známá take jako akupunktura bez jehly) příznivě ovlivňuje proudění životní energie (chi) do buněk a orgánů celého těla. Významně napomáhá flexibilitě kloubů, posiluje imunitu, uvolňuje přebytečnou tenzi a přináší pocit klidu a lehkosti. Aplikováním tlaku na body podél meridiánů ovlivňuje jin jóga zdraví konkrétních orgánů stejným způsobem jako akupunktura. Aby tohoto efektu bylo docíleno, setrvává se v pózách nejméně 2,5 minuty.

Na úrovni mysli jin jóga pěstuje nesoudící pozornost vůči tomu, co se objevuje v našem fyzickém, emocionálním a energetickém těle. Ukotvuje nás pevně v přítomném okamžiku a pomáhá nám kultivovat svobodný a radostný přístup k životu. Budete odcházet odpočatí a zároveň posíleni na těle i mysli. Tato lekce je určena všem kdo chtějí hlouběji proniknout do svého nitra. Všem, kdo s jógou začínají i se s ní znají déle.

Jin Jang FLOW

Ranní probuzení v podobě krátké meditace na úvod, na kterou naváže dynamická, jangová flow, která v nás zažehne oheň. Ten necháme dohořet v jinových pozicích, kde úplně uvolníme celé tělo a poddáme se gravitaci… Jedná se o hluboce uvolňující praxi jógy, která spočívá v dlouhém zastavení se v pozicích s využitím jógových pomůcek. Dochází k uvolnění těch nejmenších a nejhlubších struktur těla, kdy se přes fyzické tělo dostáváme k tělu emocionálnímu. Na závěr nás čeká relaxace v šavásaně s využitím vonných olejů.

Z lekce odejdete s dobrým pocitem, že jste si zacvičili a zároveň se budete cítit plní energie a uvolněni.

 

karma jóga

Tento styl jógy v rozvrhu nenajdete, ale v každodenním životě všech lidí ano…. 

„Karma je zdarma“ – karma znamená činnost a karmajóga znamená život nesobecké činnosti prováděné bez touhy po jakékoliv odměně. Je cestou příčiny a následku tzv. karmický zákon.

Karmu můžeme vidět v každodením životě, kdy je dobro opláceno dobrem a zlo zlem. „Nedělej jiným to, co nechceš, aby jiní dělali tobě“ je jedno z vysvětlení způsobů, jak tento zákon funguje. Všechno, co k nám teď přichází, je výsledkem některých předchozích myšlenek nebo činů. Kdybychom mohli nahlédnout za závoj paměti na činy svého současného života a i svých minulých životů, pak bychom pochopili, proč se věci dějí právě tak, jak tomu je.

Jeden starý hinduistický hymnus říká:

Zasej myšlenku a sklidíš čin.

Zasej čin a sklidíš zvyk.

Zasej zvyk a sklidíš vlastnost.

Zasej vlastnost a sklidíš osud! 

Máme tedy osud ve svých vlastních rukou. Příčiny jsou v myšlenkách nebo lépe v myšlení, slovech a činech.