lekce

Pozice mohou být spojovány do sestav nebo sekvencí. Lekce jsou fyzicky náročnější a pomáhají „vypnout“ od všedních starostí. Na lekci se zapotíte a vyplavíte z těla veškerý stres.

V klidných lekcích očekávajte hluboké stavy koncentrace směřované ke svému tělu a dechu. V ásanách se často déle setrvává pro zvědomění všech jejích účinků.

Přejete si lépe porozumět vlastní praxi nebo tomu, co se vyučuje ve skupinových lekcích jógy? Chcete zkusit, jaká je praxe jeden na jednoho nebo si nechat poradit s pozicemi, které jsou pro Vás již dlouho výzvou? Vyberte si jednoho z našich lektorů a kontaktujte naše studio pro jeho časové možnosti.

Každý lektor má svůj styl a vede lekci, jak to cítí a nejlépe umí. 
Čerpejte a učte se z každé lekce.

Najděte si lekce, které vás uvedou do flow a objevujte svoji praxi s lehkostí.

ashtanga jóga

Skládá se z přesně daného pořadí pozic – ásan – propojených vinyasou, aby celek tvořil plynulou sestavu. Lekce jsou fyzicky náročné, vyžadující disciplínu a soustředěnost. Při cvičení se využívá dech udždžají. Praktikování tohoto dechu vede ke zvýšení jeho intenzity a síly, což vede k lepší kondici a posílení těla. Součástí této praxe jsou bandhy – uzávěry – udržující pránu v těle. Většina pozic se drží staticky na 5 nádechů. Učitel lekci vede a navádí studenty, aby cvičili ásany v pořadí tak, jak za sebou v dané sérii následují. Náročnější pozice se dají modifikovat, každá se dá provést v jednodušší variantě, ale pořadí se nemění. 

Tradičně vedená lekce obsahuje celou první sérii Ashatnga jógy. Přijďte si Ashtangu vyzkoušet, zcela jistě obohatí Vaši dosavadní jógovou praxi.

Flow'N'Deep

Přáli byste si někdy, abyste se mohli zastavit v polovině hodiny vinyasy? Hledáte holističtější praxi? Pak to může být právě lekce, o které jste snili! Plyneme a pak jdeme Hluboko, je to yin a je to jang, je to rychlé a pak pomalé, pohyb a pak ticho, náročné a pak obnovující… chápete!
Flow’N’Deep zahrnuje to nejlepší z obou světů. Budeme střídat brzda, plyn…část hodiny rozpumpujete srdce, rozhýbete tělo a vybudujete určitou sílu a mezi tím se zapracujete hluboko do pozic podporujících flexibilitu. Napůl Vinyasa a napůl Yin, budete se cítit úžasně od hlavy až k patě. Toto je skvělé pro ty, kteří chtějí začít postupovat do středně pokročilých tříd – perfektní krok mezi naším jednoduchým protažením a posílením těla.

vnímavá jóga

Mindfulness Yoga kombinuje praktikování všímavosti v buddhistickém stylu s jógou jako cvičením, které je také meditativní a užitečné pro snížení stresu. Jóga se nese v pomalejším tempu. Lekce je inspirována nejen klasickou Hatha jógou, ale také prvky vycházející z mindfulness a fyzioterapie. V lekci se řídíme heslem: “Kde je naše pozornost, tam plyne naše energie”. Na každé lekci se o sobě můžeme dozvědět něco nového, poznat sami sebe o kousek více. Naleznout ta nejlepší pohybová řešení, která si pak odnášíme do všedního života. Lekce jsou zakončeny závěrečnou relaxací či meditací. 

Pojďte se vydat na cestu sebepoznání v té největší laskavosti.  Stát se silným a odvážným v těle probouzí sílu a odvahu v mysli. Když si dovolíme být odvážnými a dělat na podložce nové věci, máme sklon zkoušet nové věci také mimo podložku.

power Flow jóga

Power jóga Flow je termín používaný na západní polokouli pro jógu ve stylu fitness, která byla modelována podle stylu Ashtanga.

Power jóga spojuje pohyb těla s dechem a vytváří dynamický tok póz. Jedná se o dynamickou, detoxikační, silovou jógu, která pracuje s tělem do morku kostí, buduje flexibilitu a vytrvalost. Spojení učení moudrosti a hudby může inspirovat fyzické, energetické, mentální, intuitivní a blažené stavy vědomí.

Technika a typ se mohou u jednotlivých učitelů lišit, ale tento styl je typicky přitažlivější pro ty, kteří jsou fit a mají větší zájem o cvičení a pocení, než o meditaci.

Vinyasa jóga

Tanec na vlně dechu. Hravost. Možnost vyjádření sebe sama. 

Lekce je tvořena sestavami pozic, ve kterých vzniká teplo. Pozice jsou provázany s dechem. Vinyasa nás učí soustředit se, vnímat a využívat své vnitřní teplo pro rozvinutí ásan. 

V lekci se tvoří sestava nebo kratší sestavy. V pozicích se déle zůstává, aby si je jogín byl schopný uvědomit a jakmile se s nimi začátečník i pokročilý seznámí, opakují se několikrát za sebou. Mysl se připoutá k vinyasové praxi a prochází hlubokým tréninkem koncentrace. Koncentraci v praxi jógy využíváme jako předstupeň pro techniky meditace.

Vinyasa Soul Flow Yoga je praxe, která vás vrací do vašeho přirozeného rytmu. Veškerý pohyb plyne z hojnosti dechu. Každý pohyb je navržen tak, aby se praktik cítil plně ztělesněný. Soul Flow Yoga je k dispozici pro všechny úrovně a typy těla. Umožňujeme, aby byl náš pohyb propojen a integrován. Neexistuje žádný cíl ani místo pro dokonalost. Spojujeme tvůrčí pohybové sekvence dohromady, abychom vytvořili spojení mysli, těla a duše. 

Jsi přírodní síla. Tvoje kosti zrcadlí skály. Tvoje svaly se valí jako hory. Tvoje kůže je jako půda. Tvé žíly vedou jako řeky. Tvá krev teče jako voda. Tvůj dech stoupá jako vítr.

Získejte podporu od prvků Země, Vzduchu, Ohně, Vody a Prostoru a vraťte se do domova uvnitř sebe.

YIN jóga

Yin Yoga (známá take jako akupunktura bez jehly) příznivě ovlivňuje proudění životní energie (chi) do buněk a orgánů celého těla. Významně napomáhá flexibilitě kloubů, posiluje imunitu, uvolňuje přebytečnou tenzi a přináší pocit klidu a lehkosti. Aplikováním tlaku na body podél meridiánů ovlivňuje jin jóga zdraví konkrétních orgánů stejným způsobem jako akupunktura. Aby tohoto efektu bylo docíleno, setrvává se v pózách nejméně 2,5 minuty.

Na úrovni mysli jin jóga pěstuje nesoudící pozornost vůči tomu, co se objevuje v našem fyzickém, emocionálním a energetickém těle. Ukotvuje nás pevně v přítomném okamžiku a pomáhá nám kultivovat svobodný a radostný přístup k životu. Budete odcházet odpočatí a zároveň posíleni na těle i mysli. Tato lekce je určena všem kdo chtějí hlouběji proniknout do svého nitra. Všem, kdo s jógou začínají i se s ní znají déle.

Jóga pro začátečníky

Jóga je pro všechny, kteří chtějí něco změnit 🙂

Rozhodněte se a přijďte si zacvičit v pomalém tempu s důrazem na správné dýchání. Nemusíte umět pozice ani jejich názvy, nemusíte být pružní ani dokonalí. Budeme se soustředit na správné provedení pozic s ohledem na Vaše tělo a dispozice. Opakování je matka moudrosti a my spolu budeme jednotlivé pozice opakovat až k bodu, kdy se do nich dostaneme úplně automaticky, bez přemýšlení o správném provedení a s přirozeným dechem.

Pojďme zkusit spolu pravidelně cvičit a tím si třeba jen o malinko zlepšit náš život, myšlenky a pozornost. Pojďme se s nimi naučit pracovat. Zklidnění, plynutí, pohled k sobě a do sebe. 

vědomá hatha jóga

Pro většinu z nás je velmi těžké se zastavit a jen na chvíli jen tak být, stát se pozorovatelem našich myšlenek, nikoliv soudcem. A i o tom lekce vědomé hatha jógy je.

Na začátku lekce jsou praktikovány různé dechové techniky – pranayamy, mudry – gesta rukou, mantry – vše nám pomůže se propojit se svým vyšším já (intuice) a vnímat své tělo i mysl. Celá lekce je vedena v klidnějším tempu, v pozicích jsme delší dobu. Je kladen důraz na dech, na to, abychom dýchali vědomě a hluboce. Závěr lekce je věnován relaxaci, ať už v shavasaně či v jiné uvolňující pozici. Lekce je vhodná pro všechny, kteří dokáží ocenit důležitost zpomalení a přejí si přiblížit se sami sobě.

jemná večerní jóga

Jógová terapie se soustředí především na správný dech, správné držení těla, protažení všech zkrácených svalů a klidnou mysl. Asány jsou pomalé, protahovací, ale můžeme i zrychlit a dát si třeba pozdrav Měsíci. Vyzkoušíme, jak se ve svém těle cítit lépe, budeme se učit správně prodýchat celé tělo a na závěr zklidnit myslPři svých lekcích ráda zapojuji dech, sluch, hmat a pokud to půjde vynecháme zrak. Pokud někdo nemá rád nějakou vůni, hudbu nebo nemá rád, když mu lektor v pozicích pomáhá, informujte mne před lekcí.

Tato lekce je opravdu pro každého. Nezáleží, jestli jsi na józe poprvé nebo jsi už na józe někdy byl/a, jestli jsi silnější, starší nebo máš pocit, že neuděláš ani předklon. Se vším se dá pracovat. Budeme spolu hledat u každé pozice variantu, jak jí zvládnout, prodýchat a co nejlépe se protáhnout.

jemná jóga

Je zaměřena na protažení, rozhýbání kloubů a protažení zad. Podporuje správné držení těla a pružnost svalů, harmonizuje mysl a dech. Cviky jsou sestavovány do jednoduchých sestav tak, aby byla zachována rovnováha mezi protažením a posílením těla. Pro jemnou jógu jsou typické pomalé a klidné přechody s důrazem na dech.

Při pravidelném cvičení posílíte a protáhnete svaly, zajistíte stabilitu a pružnost svalů, posílíte a zároveň uvolníte sami sebe fyzicky i psychicky, zmírníte bolesti zad, beder a šíje a detoxikujete a posílíte imunitu těla.

 

Jóga pro zdravá záda

 Jedná se o speciální ásany, sestavené přesně tak, aby došlo k procvičení a posílení zádových svalů. Při pravidelném cvičení rychle pocítíte úlevu, pevnost a pružnost zad. Lekce je vhodná téměř pro každého bez ohledu na věk a tělesnou kondici. 

Co vám lekce přinese při pravidelném cvičení:
• výrazné zmírnění bolestí zad
• posílení psychické i fyzické stability
• rovnováha imunitního systému
• posílení svalů zad, ramen, rukou a hrudníku
• uvolnění šíje, blokád mezi lopatkami, pánve a kyčlí
• krásná a rovná záda – zpevnění středu
• rozvoj pružnosti páteře – pružnost v reakcích na vnější podněty

Hatha jóga flow - cesta k sobě

Tentokrát se zaměříme na podvědomou mysl a jak ji přenastavit tak , abychom ji mohli pozitivně využívat a byli jsme jejím pánem a ne jejím sluhou…
 
BOHATÍ BOHATNOU A CHUDÍ CHUDNOU. KVŮLI MYŠLENKÁM, KTERÉ SI OPAKUJÍ.
 
🖤Chcete-li tento princip ovládnout a využít pro přenastavení své podvědomé mysli a k naplnění všeho po čem vroucně toužíte, potřebujete se nejprve stát prvotřídními pozorovateli dění ve Vaší vlastní mysli, pozorovateli svých emocí a myšlenek, pocitů, vjemů a obrazů, které se Vám během dne přehrávají na plátně představ a vzpomínek.
🖤Jakmile se dokážete povznést nad svoji všední mysl do role pozorovatele, získáte nadhled a možnost zhodnotit, jak moc Vám jsou různé Vaše myšlenky a mantry přínosné a prospěšné nebo naopak. Teprve pak získáte možnost změnit je a svoji podvědomou mysl přenastavit do souladu s Vašimi sny s pomocí cílené a vědomě řízené AUTOSUGESCE. A pak nejen, že budete mít možnost do své podvědomé mysli vložit nová přesvědčení, ale dokonce celé nové programy a algoritmy.
 
🖤O tom, jak šikovně lze principu autosugesce využít tak, aby Vaše podvědomá mysl za Vás a pro Vás vykonala mnoho dobrého Vás naučím nebo alespoň Vám ukáži techniky, které sama teď využívam díky programu „Myšleni k bohatství“ od Napoleona Hilla, kterým jsem si prošla a chtěla bych Vás s tím seznámit….

karma jóga

Tento styl jógy v rozvrhu nenajdete, ale v každodenním životě všech lidí ano…. 

„Karma je zdarma“ – karma znamená činnost a karmajóga znamená život nesobecké činnosti prováděné bez touhy po jakékoliv odměně. Je cestou příčiny a následku tzv. karmický zákon.

Karmu můžeme vidět v každodením životě, kdy je dobro opláceno dobrem a zlo zlem. „Nedělej jiným to, co nechceš, aby jiní dělali tobě“ je jedno z vysvětlení způsobů, jak tento zákon funguje. Všechno, co k nám teď přichází, je výsledkem některých předchozích myšlenek nebo činů. Kdybychom mohli nahlédnout za závoj paměti na činy svého současného života a i svých minulých životů, pak bychom pochopili, proč se věci dějí právě tak, jak tomu je.

Jeden starý hinduistický hymnus říká:

Zasej myšlenku a sklidíš čin.

Zasej čin a sklidíš zvyk.

Zasej zvyk a sklidíš vlastnost.

Zasej vlastnost a sklidíš osud! 

Máme tedy osud ve svých vlastních rukou. Příčiny jsou v myšlenkách nebo lépe v myšlení, slovech a činech.